Snart lämnar vi höstmörkret!

Då var det snart dags! Om några få veckor bär det av till Kambodja och Vietnam där vi kommer att göra sex veckors praktik (samt tre veckors semester). Så här i slutet på utbildningen börjar jag känna en blandning av både förväntan och nervositet över det faktum att man ska använda sina kunskaper i det verkliga livet (och dessutom på engelska i ett främmande land).
          Varken jag, Therese eller Patrik har tidigare varit i Asien och vi har länge sett fram emot den här resan. Planeringen är i full gång vid det här laget. Alla är så gott som färdigvaccinerade, resan är betald och hotell är bokade för de veckor som vi jobbar. Vi kommer att börja resan med tre veckors praktik på Angkor Hospital for Children (AHC) som är ett ideellt drivet barnsjukhus beläget i Siem Reap, där vi förutom laborativt arbete även kommer få vara med på ronder, hembesök och operationer. Vi tänkte sedan ta en veckas semester innan vi påbörjar tre veckors praktik vid Hue College of Medicine and Pharmacy som är ett större universitetssjukhus. Innan vi kommer hem så måste vi se till att vara utvilade och vi kommer därför ta ledigt två veckor innan vi kommer hem lagom till jul.
          Jag tänkte använda denna blogg främst som en dagbok under resan men även för att uppdatera er där hemma om hur vi har det. Jag slänger in så många bilder som jag kan under resans gång och nästa gång jag lägger in något så har vi förhoppningsvis landat i Siem Reap.

Simma lugnt: Markus 





Kommentarer
Postat av: Johanna Forsberg

Hoppas du får en helt underbar vistelse och kommer hem med massa erfarenhet och fina minnen =)

KRAM

2009-10-06 @ 15:13:39
Postat av: Britt-Marie Jansson

Ja, nu har ni kanske landat i Asien och jag hoppas att allt har gått bra.Ser fram emot att höra något från er snart..Kramar till er alla tre..

2009-10-17 @ 12:06:37
Postat av: Gunilla i Vadstena

Hej! Hoppas du får en fin vistelse i Asien och gör inget dumt!! Skaffa bara många fina erfarenheter och passa också på att njuta av fint väder och fina stränder. Nu är jag åter i "selen" efter 2 mån sjukskrivning. F f är huvudet inte riktigt vad det borde vara men jag jobbar 50% så jag har mycket tid för vila.



Kramar från Gunilla (kansker vi ses i juldagarna)

2009-10-22 @ 16:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0