Kort litet inlagg fran Saigon

Idag lamnade vi Kambodja och vi befinner oss just nu i Saigon (Vietnam). Det var med en stark kansla av vemod som vi lamnade Siem Reap som vi kommit att alska sa mycket. Vi stannade tva natter i Phnom Penh vilket jag kunde ha klarat mig utan... Vilken hemsk stad. Allt var kaos och alla verkade stressade. Kl 08.30 akte vi med buss (som tog 7 timmar) fran Phnom Penh till Saigon (eller Ho Shi Min City som det aven heter) och jag (Markus) och Therese star just nu vid ett par datorer pa tagstationen. Kl 23.00 gar varat natt-tag till Da Nang dar vi ar framme kl 14.00 imorgon. Darifran tar vi sedan en taxi (eller liknande) till Hoi An som ar varat mal. Langtar jattemycket efter polen pa hotellet! Patrik har varit sjuk under natten och ligger just nu och tar igen sig pa en grasmatta utanfor stationen (jag ska ga ut och kolla till honom). Hoppas ni har det bra dar hemma. Vi ar trotta och hungriga men humoret ar pa topp. Saknar er jatte mycket. Jag ska forsoka ringa dig mamma nagon morgon innan du borjar jobba (Markus).

Puss och kram: Therese och Markus (Patrick halsar sakert ocksa)



 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Vilka otroliga kontraster ni får vara med om!

Hoppas tågresan går bra och att hotellet motsvarar förväntningarna. Njut av ledigheten innan nästa äventyr börjar!



Lev&Må

Katarina

2009-11-09 @ 07:19:16
Postat av: jimmy f klädd

tjena på er igen!



ja Hoi an är ett mycket trevligt ställe, med mycket god mat och extremt billiga hotel typ 10-12 dollar för all lyx man kan tänka sig, som sagt njut av det stället, och skall ni sy upp kläder, gör det i hoi an, då det är världens billigaste ställe att få skräddar sydda kläder, hoi an är en skön avkoppling jämfört med Saigon, Nha trang, Danang etc.



ha det så gött där i mysiga hoi an.



hej svejs..

2009-11-09 @ 13:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0